Dag 34 - Reisverslag uit Haugsjåsundet, Noorwegen van P. Herk - WaarBenJij.nu Dag 34 - Reisverslag uit Haugsjåsundet, Noorwegen van P. Herk - WaarBenJij.nu

Dag 34

Door: P.

Blijf op de hoogte en volg P.

22 Juni 2024 | Noorwegen, Haugsjåsundet

Hoogste dagtemperatuur: 22 graden

Gereden kilometers: 58 km

Totaal aantal kilometers: 5579 km

Hallo allemaal,

Vandaag is de zon er ook weer bij en het beloofd een echt warme dag te worden, dus besluiten we in de buurt te blijven.

Volgens onze geweldige host, is er aan het eind van het “Nissedal”, waar we nu tijdelijk wonen, een toeristische trekpleister, de “Jettegrytene”. Dit zijn door het water in de rotsen uitgesleten gaten wat voor veel vertier zorgt. Google het maar eens, dan heb je een indruk waar ik het over heb.

Het is leuk dat ik het benoem, maar hier in Noorwegen staan dat soort attracties dus niet aangegeven met een bord, waar wij als verwende Nederlanders gewoon vanuit gaan. We hebben het “Nissedal” bijna helemaal uitgereden, zelfs toen de weg ophield te bestaan, zijn wij over het onverhard nog kilometers doorgereden, grote stofwolken achter latend. Helaas tevergeefs, we hebben het niet kunnen vinden. Om niet helemaal onverrichter zaken terug te gaan hebben we ter plekke in “no-where-land” een flinke wandeling gemaakt.

Thuisgekomen hebben we nog even gegoogeld, en we zijn er vlakbij geweest. Maar door grote bulldozers op de weg die de bermen aan het herstellen waren en waar we krap langsheen konden, hebben we waarschijnlijk op die plek een afslag gemist.

Teruggaan hadden we geen zin meer in, dus lekker de tuin in en relaxen.

Vanavond ook nog naar Nederland – Frankrijk gekeken, maar ook daar werden we niet vrolijk van.

Dit is nummer 34, nog 4 te gaan.

Warme groeten uit een nog steeds prachtig en nog steeds zonnig Haugsjå.