Dag 36 - Reisverslag uit Aalborg, Denemarken van P. Herk - WaarBenJij.nu Dag 36 - Reisverslag uit Aalborg, Denemarken van P. Herk - WaarBenJij.nu

Dag 36

Door: P.

Blijf op de hoogte en volg P.

23 Juni 2024 | Denemarken, Aalborg

Hoogste dagtemperatuur: 24 graden

Gereden kilometers: 191 km

Totaal aantal kilometers: 5794 km

Hallo allemaal,

Vanmorgen schijnt de zon al door het venster als we wakker worden, we hadden gisteravond de wekker op 8:00 uur gezet, maar het is pas 7:35 uur. We hebben dus alle tijd om ons rustig nog een keer om te draaien en kalm aan opstaan te denken.

In de oorspronkelijke reisplanning was ik er van uit gegaan om ong. 10:30 uur te vertrekken maar gistermiddag zei Jeanette: ik wil een half uur eerder. Vorige week zondag viel het ook zo tegen met al die zondagsrijders op de weg, laten we het zekere voor het onzekere maar nemen want uiterlijk 13:30 uur moeten we ingecheckt zijn. Ok, zit wat in, dus hebben we alsnog alle tijd om hier weg te komen. Als alles gepakt en ingeladen is staat de klok op 9:18 uur.

Gisteravond toen ik alvast de 3-standen stoelen in de auto zette, kwam meneer Friedman, zo heet onze host, even vragen of we morgenochtend nog even afscheid kwamen nemen. Natuurlijk zei ik, we willen rond 10:00 uur weg dus iets daarvoor komen we even langs. Ik had een boek en een spel van hem gekregen, die moesten sowieso teruggebracht. Daarnaast wilde ik een blijk van dank aan hem geven, omdat hij zo zijn best had gedaan om het ons naar de zin te maken en voor de tips die hij had gegeven en de tour in zijn auto. De avond dat we bij hem en zijn vrouw waren, had hij het gehad over Nederland en de “wooden shoes” die we daar dragen. Nou heb ik al een paar jaar van die souvenirtjes in mijn toilettas zitten die we geven aan mensen die iets voor ons hebben betekend op vakantie en daarbij zitten ook een paar klompjes met zo’n magneetje die aan de koelkast kan kleven. Dat leek ons wel toepasselijk voor hem.

Toen we vanmorgen het boek en het spel teruggaven, vertelde we hem dat we zijn goede zorgen en aandacht gewaardeerd hadden en dat we hem iets wilde geven daarvoor. Ik refereerde eerst nog even aan ons gesprek over de houten schoenen met hem en gaf hem de klompjes.

Oh no, oh no, zei hij stotterend en bedankte ons hartelijk. Toen we weg wilden gaan hielt hij ons tegen en zei: “Het is wel de verkeerde maat”. Hij gniffelde er luid bij. Hij stond ons nog na te wuiven zolang we in beeld waren.

Om kwart voor twaalf waren we, op 8 minuten van de terminal, bij een Shell-station voor een bakkie en een “Spandauer” (inmiddels weten we hoe die lekkere dingen heten). We hebben daar de tijd een beetje vol gemaakt met het lezen van de krant en waren er verbaast over hoeveel mensen er een benzinestation inlopen om er van alles en nog wat te kopen, we vertrekken weer om 12:35 uur. 10 minuten later rijden we ferry-terminal op en twee minuten daarna mogen we aansluiten in rij 1 naast een picnictafel die, zo leek het, er speciaal voor ons in het zonnetje was neergezet. We nemen plaats en er valt van alles te zien. Er stonden naar schatting 30% personenauto’s en 70% campers in allerlei soorten en maten. Uiteindelijk mochten, nadat eerst alle vervoermiddelen de boot hadden verlaten, om 13:45 de voorste auto’s de ferry op. We moesten eerst een steile laadstrook op naar boven en stonden uiteindelijk geparkeerd op dek 5, naast de ingang met de trap naar de boven dekken, waar de restaurants en de stoelen zich bevinden. Jeanette had direct 2 comfortabele stoelen op dek 7 op het oog, maar toen we gingen zitten, bleken die kapot te zijn. We zijn toen doorgelopen naar dek 10, waar onder een glazen dak, prachtige tuinmeubelen stonden met tafeltjes ervoor. Als een van de eersten namen we daar plaats. Zo, hier houden we het wel 4 uur op uit. Als wij allang en breed zitten staat er op de kade nog een lange rij campers die nog aan boord moeten. Na een poosje werden we ook nog verwend door een optreden van een zangduo.

Om 18:00 uur, werden iedereen verzocht om weer naar de auto te gaan en 30 minuten later reden we Denemarken in. Na 70 km reden we Aalborg in, naar ons tevoren geboekte appartementenhotel.

Wat een mooi nieuw gebouw, en dito appartement. Onderweg had ik de toegangscode al gekregen, dus even intoetsen en naar binnen. Er is wifi, dus kunnen jullie dit lezen.

Dit is nummer 35, nog 2 te gaan.

Warme groeten uit Aalborg.