Dag 2 - Reisverslag uit Kopenhagen, Denemarken van P. Herk - WaarBenJij.nu Dag 2 - Reisverslag uit Kopenhagen, Denemarken van P. Herk - WaarBenJij.nu

Dag 2

Door: P.

Blijf op de hoogte en volg P.

20 Mei 2024 | Denemarken, Kopenhagen

City of Copenhagen20 mei 2024

Dag 2.

Labenz naar Kopenhagen (DK)

Hoogste dagtemperatuur: 22 graden

Gereden kilometers:288 km

Totaal aantal kilometers:744 km

Goedenavond,

Vanmorgen om 6:55 uur ging de wekker, zoals altijd drukt Jeanette hem uit en springt monter het bed uit. Goedemorgen lieverd, hoor ik, heb je ook lekker geslapen? Ik mompel ja hoor en draai me nog eens om.

Jeanette verdwijnt de badkamer in om er, in mijn beleving 3 seconden later) weer uit te komen.

Zo, jouw beurt hoor ik. Duf kijk ik op en druppel mijn ogen. Dan strompel ik ook de badkamer in, om er even later als herboren weer uit te komen. Ik heb net als een oude diesel wat opstartproblemen, maar als ie echter loopt, dan blijft ie gaan.

We hadden de avond ervoor op het inschrijfformulier aangegeven dat we graag om 8 uur wilden ontbijten. Dus om even voor achten liepen we naar de frühstückstube voor een lekker ontbijtje.

Nou dat kan je aan die Duitsers overlaten, daar zijn ze goed in.

Warme broodjes, worst, kaas, jam, zelfgemaakte yoghurt met alles wat daar door of in kan, een karaf jus van sinaasappels, boter uit de ton en een kan koffie op tafel.

We gingen er eens goed voor zitten, met nog een ander stel en een jong gezinnetje.

Na de maaltijd nog even tandjes poetsen op de kamer en dan de tassen bij elkaar rapen om te vertrekken.

Om 9 uur stapten we in de auto op weg naar de ferry van Puttgarden (D) naar Rodby (DK).

Ik had de overtocht van 11:20 uur geboekt, dus we waren ruim op tijd.

Het ritje van 123 km verliep vlot dus toen we om 10:05 uur aankwamen dachten we dat we een uur moesten wachten. Maar niets was minder waar, de ferry ligt op het eind van de weg op het eiland en er is maar 1 baan voor personenauto’s er naar toe. Dan sta je direct bij het incheckhokje en scan je de code van je ticket. U kunt plaats nemen in Lane 3, staat er op het kleine ticket wat uit de machine komt. Zo gezegd zo gedaan en we parkeren de auto achter alle andere Lane 3-gangers.

We verlaten de auto want we moeten allebei een plas en lopen naar de terminal vooraan.

Als we halverwege de rij lopen zien we dat die vooraan al begint te rijden, dus wij met gezwinde spoed weer terug naar onze auto en als we instappen kunnen we gelijk aansluiten de boot op. Dan de plas maar op de boot.

Even later staan we in een nog niet tot de helft gevuld ruim van de boot en gaan we door de schuifdeur het trapportaal in, we nemen de trap naar boven en duiken beide de toiletruimte in die bij de mannen spik en span net schoongemaakt en bijna leeg was en bij de dames moest Jeanette in plasfile.

Even later gaan we naar boven het panoramadek op, om in de zon van de reis te genieten.

Het uitzicht viel tegen, omdat de boot 2 kanten als voorkant heeft zit het dek dus midden op, We konden niet goed naar voren of naar achteren kijken.

Na 45 minuten overtocht rijden we weer van de boot af, de E45 op naar Kopenhagen. Onderweg nemen we ruim de tijd voor een stop, want we kunnen pas om 14:00 uur het appartement in. Dat is nog vroeg, want meestal is het pas na 16:00 uur.

We parkeren de auto voor de deur om 14:35, het enige probleem is dat we nog geen mail hebben gehad van de eigenaar, met de code van het sleutelkastje.

Ik besluit om te voelen of de buitenpoort open is, en die draaide open. Na te zijn doorgelopen naar de achtertuin, zat er een dame op het terras wat het nichtje van de eigenaar bleek te zijn. Die wist ook de code niet maar die had de volgende oplossing. Er bleek vanuit het woonhuis een doorgang te zijn naar het door ons gehuurde appartement, en ja hoor, even later draaide zij aan de binnenzijde de deur voor mij open. Zo, nu kunt u er in ieder geval in, zei ze. Ik ga de code voor u regelen. Even later kreeg ik een mailtje met de sleutelcode en was het probleem getackeld.

Jeanette gehaald en de spullen in huis gezet, koffie gezet en ik aan dit verhaal en Jeanette de tuin in, het zonnetje in.

Dit was de tweede, groet vanuit een zonnig Kopenhagen.

• 20 Mei 2024 - 20:30

Marcel:

Wat een heerlijke relaxte tweede reisdag hebben jullie er op zitten! Wel zo lekker na de filerijke en natte dag van gisteren. De achtertuin ziet er zonovergoten uit dus dat is vast een lekkere middag geweest. Veel plezier bij het ontdekken van Kopenhagen!

• 20 Mei 2024 - 22:09

Leo:

Mooi om te lezen dat jullie toch altijd weer op de 1 of andere manier iets beleven omdat het niet gaat zoals van te voren beoogd, maar de oplossing dan toch weer altijd snel voorhanden is[e-1f600]

Fijn dat het vandaag qua rit een stuk voorspoediger ging dan gister!!

Geniet lekker saampjes!

• 20 Mei 2024 - 22:20

Ellen :

Wat hebben jullie een mooie stek in Kopenhagen! Het had vast ook geen straf geweest om in die heerlijke tuin te moeten wachten maar toch fijn dat alles snel geregeld was waardoor jullie naar binnen konden. Heel veel plezier morgen met het verkennen van de stad!